zondag 18 augustus 2013

Titelpagina van oud boekje verlevendigd

Eigenlijk had ik deze al iets eerder klaar dan de vlinders hieronder. Hij stond al ingelijst gereed en ik had eigenlijk geen zin meer om hem weer uit de lijst te halen om te scannen. Maar omdat hij mooi in deze vlinderserie past toch maar even de moeite genomen en hem alsnog gescand. De titelpagina van dit oude boekje wordt er wel heel levendig door. Van de titelpagina en de naastliggende maakte ik een scan op tekenpapier. De randen scheurde ik en bewerkte deze met twee kleuren van Faber Castell PITT light flesh 132 en caput mortuum 169 zodat er een oude, vergeelde rand ontstond. De vlinders tekende ik met een Staedler pigment liner, 01 en kleurde ze later hier en daar in met de tinten die zich ook in de titelpagina bevinden, zodat het geheel vrij rustig blijft. De Faber Castel pennen bevatten een Chinese inkt, zijn lichtecht en watervast. De gehele tekening heb ik opgespannen en afgespoten met een matte vernis waarin een UV filter zit. Zodat ook de kleuren in de scan niet kunnen verschieten. Wie hem wat beter wil bekijken moet even op de afbeelding klikken.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan,Marja.
    En de kleuren verdragen elkaar inderdaad prima,zodat het een geheel is geworden.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hola..Thanks for sharing nice art graph.Your art grephing really nice.

    BeantwoordenVerwijderen